top of page
הרצאות VOD
שפה סימבולית - קוד ההתנהגות של ילדים ומבוגרים במצוקה (49 דק')
מבט מרתק ומרחיב תודעה לדרך שבה ילדים ואנשים במצוקה מבטאים את מצוקתם - מעבר למילים.
איך מזהים מצבים בהם אנשים אומרים דבר אחד מתכוונים לדבר אחר?
איך מפענחים את הכוונה של מי שמתבטא בדרך שונה ממילים?
איך וויסות קושי קשור לכל זה?
איך מזהים מצבים בהם אנשים אומרים דבר אחד מתכוונים לדבר אחר?
איך מפענחים את הכוונה של מי שמתבטא בדרך שונה ממילים?
איך וויסות קושי קשור לכל זה?
מכות ונשיכות של ילדים (53 דק')
מתי, מה, מי?
סיבות, נסיבות ואמצעי התערבות מועילים במקרים בהם ילדים נושכים, צובטים ועוד.
האם כל פעם שילד מכה זו אלימות?
מה באמת אומר הביטוי - "מדבר עם הידיים"?
איך יכול להיות שילדים שיכולים לדבר במושגים ובמילים מרשימות - לא מצליחים לגייס את אותה היכולת לתקשורת רגשית וחברתית?
מחשבה לכיוון התערבות והעשרה התפתחותית
סיבות, נסיבות ואמצעי התערבות מועילים במקרים בהם ילדים נושכים, צובטים ועוד.
האם כל פעם שילד מכה זו אלימות?
מה באמת אומר הביטוי - "מדבר עם הידיים"?
איך יכול להיות שילדים שיכולים לדבר במושגים ובמילים מרשימות - לא מצליחים לגייס את אותה היכולת לתקשורת רגשית וחברתית?
מחשבה לכיוון התערבות והעשרה התפתחותית
ויסות חושי, ויסות רגשי והקשר לבגדים אצל ילדים (92 דק')
הרצאה מלאה בכלים להתמודדות עם קשיים בנושא בגדים ולבוש אצל ילדים.
בעיות עם בגדים - קווים לדמותן, מתי הבעיות קשורות לויסות חושי ומתי לא, איך יודעים איזה דברים לעשות כדי לעזור לילדים לבחור, להתארגן ולהישאר לבושים בטוב?
חילופי עונות, בררנות, הצמדות לפריט אחד, קושי לבחור, התפשטות תכופה ועוד
בעיות עם בגדים - קווים לדמותן, מתי הבעיות קשורות לויסות חושי ומתי לא, איך יודעים איזה דברים לעשות כדי לעזור לילדים לבחור, להתארגן ולהישאר לבושים בטוב?
חילופי עונות, בררנות, הצמדות לפריט אחד, קושי לבחור, התפשטות תכופה ועוד
אינטרוספציה - המערכת האחראית על תחושת הקיימות (46 דק')
אינסטרוספציה הינה מערכת תחושה פנימית האחראית על עיבוד המידע מתוך הגוף - על כן חשוב שנלמד את תפקידיה ואופן פעולתה.
הרבה בעיות שקוראים להן בעיות ויסות חושי או בעיות ויסות רגשי, הן למעשה בעיות בעיבוד מידע הקשורות למערכת חוש מיוחדת זו, איזה תפקידים חשובים יש למערכת? לספר לנו מה אנחנו מרגישים כשאנו מתקשים לזהות, אילו מתחושות הגוף קשורות לרגש, אילו קשורות לתהליכים פיזיים ואילו למחשבות.
מה קורה כשהמערכת לא עובדת טוב:
- תחושת מצוקה כללית
- קושי להחזיק את עצמנו מבחינה רגשית
- התעסקות מוגברת בנקבים
- קשיים בהיבטים שונים של לבוש ועוד
הרבה בעיות שקוראים להן בעיות ויסות חושי או בעיות ויסות רגשי, הן למעשה בעיות בעיבוד מידע הקשורות למערכת חוש מיוחדת זו, איזה תפקידים חשובים יש למערכת? לספר לנו מה אנחנו מרגישים כשאנו מתקשים לזהות, אילו מתחושות הגוף קשורות לרגש, אילו קשורות לתהליכים פיזיים ואילו למחשבות.
מה קורה כשהמערכת לא עובדת טוב:
- תחושת מצוקה כללית
- קושי להחזיק את עצמנו מבחינה רגשית
- התעסקות מוגברת בנקבים
- קשיים בהיבטים שונים של לבוש ועוד
בעיות גמילה, פיפי וקקי שלא במקומם אצל ילדים (57 דק')
מורה נבוכים ונבוכות הדן בהיבטים שונים של "פספוסי" פיפי וקקי במצבים וגילים שונים של ילדים.
סקירה של מגוון מצבים שבהם מעורבים ענייני פיפי וקקי, למה הם קשורים?
מתי כדאי להתחיל לדאוג? מי יודע לטפל בבעיות כאלה? מה אפשר לעשות בינתיים?
סקירה של מגוון מצבים שבהם מעורבים ענייני פיפי וקקי, למה הם קשורים?
מתי כדאי להתחיל לדאוג? מי יודע לטפל בבעיות כאלה? מה אפשר לעשות בינתיים?
אוננות של ילדים (73 דק')
אוננות היא התנהגות אנושית בריאה ורגילה, כל עוד היא נעשית בפרטיות ומתאימה תרבותית. אבל מה קורה אצל ילדים כאשר הכמות, המיקום והאופן שבו הם מאוננים יוצרים בעיה?
בהרצאה נדבר על:
איך זה נראה?
מה צריך לעשות ולהגיד כשרואים ילדים מאוננים?
מתי אוננות הופכת להיות בעיה ביומיום של המשפחה הילד והמסגרת החינוכית?
אילו סוגי קשיים ובעיות גורמים לאוננות יתר?
בסוף ההרצאה יוצג כלי להתערבות ראשונית לעזרה כשהאוננות מפריעה.
בהרצאה נדבר על:
איך זה נראה?
מה צריך לעשות ולהגיד כשרואים ילדים מאוננים?
מתי אוננות הופכת להיות בעיה ביומיום של המשפחה הילד והמסגרת החינוכית?
אילו סוגי קשיים ובעיות גורמים לאוננות יתר?
בסוף ההרצאה יוצג כלי להתערבות ראשונית לעזרה כשהאוננות מפריעה.
בעיות של ילדים במקלחת, חפיפה, גזירת ציפורניים, תספורת ועוד (63 דק')
סקירה מעמיקה ולמידה על מצבים שונים הקשורים לעולם הטיפוח בקרב ילדים.
מה עושים כשהילד בוכה ומסרב לחפיפת ראש?
לגזירת ציפורניים? או לתספורת?
מתי אנו מגדירים בעיה?
איך להתמודד עם בעיות שונות שעולות אצל ילדים ובני נוער במצבים אלה?
מה עושים כשהילד בוכה ומסרב לחפיפת ראש?
לגזירת ציפורניים? או לתספורת?
מתי אנו מגדירים בעיה?
איך להתמודד עם בעיות שונות שעולות אצל ילדים ובני נוער במצבים אלה?
SELF - חיזוק העצמי אצל נערות וילדות (55 דק')
מה זה עצמי / SELF?
איך עצמי קשור ליכולת שלנו לעמוד בלחצים ואיומים?
איך נראה תפקוד והשתתפות של ילדה עם "עצמי" חלש
למה נוח לאחרים שיש לילדה "עצמי" חלש?
איך מחזקים "עצמי" ומהן תופעות הלוואי של חיזוק כזה?
איך עצמי קשור ליכולת שלנו לעמוד בלחצים ואיומים?
איך נראה תפקוד והשתתפות של ילדה עם "עצמי" חלש
למה נוח לאחרים שיש לילדה "עצמי" חלש?
איך מחזקים "עצמי" ומהן תופעות הלוואי של חיזוק כזה?
דכאון של ילדים (64 דק')
דיכאון הוא מצב שבו יש מחסור ברגשות כמו שמחה והנאה ושפע רגשות של כעס, תסכול, עצב ודכדוך. דיכאון הוא מצב שקשה לאתר אותו בילדים ואז לעיתים רבות הוא מפוספס ולא מקבל מענה.
בהרצאה זו נדבר על:
חסר במשאבי התמודדות
מהי צורת חשיבה דיכאונית ואיך היא נראית?
מה המשמעות של מיעוט נכסים ביצועיים, חברתיים ורגשיים כגורמים לדיכאון?
למה קשה להכיר בדיכאון של ילדים ובאלו עוד שמות קוראים למצבי דיכאון בטעות?
איך אפשר להתגבר על הקושי ולזהות מצבי דכדוך ומיעוט משאבים?
בסוף ההרצאה יוצג כלי התערבות ראשוני לדיכאון.
בהרצאה זו נדבר על:
חסר במשאבי התמודדות
מהי צורת חשיבה דיכאונית ואיך היא נראית?
מה המשמעות של מיעוט נכסים ביצועיים, חברתיים ורגשיים כגורמים לדיכאון?
למה קשה להכיר בדיכאון של ילדים ובאלו עוד שמות קוראים למצבי דיכאון בטעות?
איך אפשר להתגבר על הקושי ולזהות מצבי דכדוך ומיעוט משאבים?
בסוף ההרצאה יוצג כלי התערבות ראשוני לדיכאון.
איך לדבר עם ילדים על דברים קשים (66 דק')
החיים לא מכינים אותנו לאירועי חיים מפתיעים ושליליים; למצבים שבהם פרצו לנו הביתה, השתתפנו בתאונת דרכים, מישהו אהוב וקרוב לנו חולה מאוד או חלילה נפטר, או פשוט מצבים שלילד עצמו קורים דברים קשים.
בהרצאה זו נדבר על איך מספרים לילדים דברים קשים, עצובים ומטרידים:
למה כל כך וחשוב וכדאי לעשות זאת ואיך אפשר להוציא מהפה דברים שאנחנו לא יודעים איך אומרים אותם?
איך השיחה עם הילד יכולה לעזור לבנות חוסן ויכולות התמודדות ולחזק את כל המשפחה?
מהו הנרטיב שיש לעקוב אחריו כשאני בונה סיפור לאירוע קשה?
באיזה מקום וסיטואציה לבחור כדי לעשות זאת?
מה עוד אפשר לעשות כדי לעזור לילד להתגבר ולצאת ממצב קשה כשהוא מחוזק?
בהרצאה זו נדבר על איך מספרים לילדים דברים קשים, עצובים ומטרידים:
למה כל כך וחשוב וכדאי לעשות זאת ואיך אפשר להוציא מהפה דברים שאנחנו לא יודעים איך אומרים אותם?
איך השיחה עם הילד יכולה לעזור לבנות חוסן ויכולות התמודדות ולחזק את כל המשפחה?
מהו הנרטיב שיש לעקוב אחריו כשאני בונה סיפור לאירוע קשה?
באיזה מקום וסיטואציה לבחור כדי לעשות זאת?
מה עוד אפשר לעשות כדי לעזור לילד להתגבר ולצאת ממצב קשה כשהוא מחוזק?
התנהגויות חריגות של ילדים (59 דק')
ילדים עושים כל מיני דברים עם הגוף שלהם ושל האנשים הקרובים להם שנקראים "התנהגויות חריגות".
לחלק מהדברים יש שמות של תסמונות כמו למשל "טריכוטילומניה"(תלישת שיערות) או "פיקה"(אכילת חומרים שאינם מזון) ועדיין יש מעט אנשי מקצוע שיודעים לעזור ולהועיל, גם בהינתן שם לתופעה.
בהרצאה זו נדבר על:
מצבים שבהם הילד חייב לעשות שימוש בגוף של ההורה כדי להירדם או להרגע, על תלישת שערות, אכילת דברים שאינם מזון ועוד
נדבר על למה כל כך קשה לעזור במצבים אלו גם כשכבר יש שם להתנהגות
איך זה קשור למערכת האינטרוספציה - התחושה הפנימית ונבין איך כן אפשר להתחיל לעזור
לחלק מהדברים יש שמות של תסמונות כמו למשל "טריכוטילומניה"(תלישת שיערות) או "פיקה"(אכילת חומרים שאינם מזון) ועדיין יש מעט אנשי מקצוע שיודעים לעזור ולהועיל, גם בהינתן שם לתופעה.
בהרצאה זו נדבר על:
מצבים שבהם הילד חייב לעשות שימוש בגוף של ההורה כדי להירדם או להרגע, על תלישת שערות, אכילת דברים שאינם מזון ועוד
נדבר על למה כל כך קשה לעזור במצבים אלו גם כשכבר יש שם להתנהגות
איך זה קשור למערכת האינטרוספציה - התחושה הפנימית ונבין איך כן אפשר להתחיל לעזור
חרדה אצל ילדים (80 דק')
חרדה היא מצב מתמשך ומפושט שבו ילדים חוששים מגורם בלתי ידוע, החשש מגביל את חייהם ותפקודם ופעמים רבות ההתנהגות והקשיים שלהם נתפסים כהתנהגות גרועה.
בהרצאה זו נדבר על:
מה זו חרדה?
איך היא נראית כשהיא מופיעה בגילאים השונים – בבית ובמסגרת החינוכית
נפריד בין חרדה מפושטת, התקפי חרדה ופחדים
נבין סיבות שונות להופעת חרדה; בעיות היוצרות פערים בהתפתחות ובתפקוד, חרדה מצבית שהיא מצב מטריד בחיים או הפרעת חרדה - שהיא חרדה כמצב ראשוני
בסוף ההרצאה יוצג כלי התערבות ראשוני למצבי חרדה.
בהרצאה זו נדבר על:
מה זו חרדה?
איך היא נראית כשהיא מופיעה בגילאים השונים – בבית ובמסגרת החינוכית
נפריד בין חרדה מפושטת, התקפי חרדה ופחדים
נבין סיבות שונות להופעת חרדה; בעיות היוצרות פערים בהתפתחות ובתפקוד, חרדה מצבית שהיא מצב מטריד בחיים או הפרעת חרדה - שהיא חרדה כמצב ראשוני
בסוף ההרצאה יוצג כלי התערבות ראשוני למצבי חרדה.
אוננות בקרב אנשים עם צרכים מיוחדים (44 דק')
אוננות בקרב אנשים עם צרכים מיוחדים- ילדים ומבוגרים
בהרצאה שרון תדבר על :
מה זה ההתנהגות הזו שאנחנו קוראים לה אוננות?
למה זו יכולה להיות טעות שאנחנו מקשרים את זה למיניות?
ואם זה לא קשור למיניות אז למה זה כן קשור?
והכי חשוב מה כן אפשר לעשות? ואיך כן אפשר לעזור באופן מיידי?
בהרצאה שרון תדבר על :
מה זה ההתנהגות הזו שאנחנו קוראים לה אוננות?
למה זו יכולה להיות טעות שאנחנו מקשרים את זה למיניות?
ואם זה לא קשור למיניות אז למה זה כן קשור?
והכי חשוב מה כן אפשר לעשות? ואיך כן אפשר לעזור באופן מיידי?
הרצאות מקצועיות מבית "פיבוט פתרונות שעובדים"
כל הרצאה שתרכשו תהיה זמינה למשך שבועיים מרגע הרכישה!
bottom of page