"כיתה, כיסא ושולחן? עדיף אוהל על הדשא"
נקודת המוצא - רווחה
מי שעומדת מאחורי הגישה ששמה "פיבוט" (PIVOT) היא שרון שני גונן, מרפאה בעיסוק ובעלת תואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. לפני שבע שנים נכתבה תוכנית הטיפול, ולפני חמש שנים הוקמה החברה שבראשה היא עומדת, אשר מספקת אביזרים, אפיון והדרכה ליצירת סביבה תומכת עבור ילדים ומבוגרים המתמודדים עם אתגרים בתחומים שונים.
"בבתי הספר היום לא נשאלת שאלת הרווחה הגופנית, הנפשית והחברתית (well-being); האם התלמידים באים בטוב? האם הצרכים הבסיסיים שלהם מקבלים מענה?", אומרת שני גונן ומסבירה מה עומד מאחורי השיטה: "אתן דוגמה מעולם העבודה, אם היו אומרים לאדם בוגר 'תנאי ההעסקה שלך משתנים. אתה תשב עם 30 אנשים בחדר, עם כיסא ושולחן, תעבוד במקטעים של 45 דקות ואם תרצה הפסקה - תצטרך לבקש רשות'. אני אומרת שאף אחד לא היה חותם על חוזה כזה.