top of page
חיפוש

שירותים משמחים

עם הייתי בסדנה של ג'וליה קמרון, שכתבה את הספר "דרך האמן"


היא דיברה על הרגלים של אנשים יצירתיים ואיך אפשר להתרגל להפיק תוכן יצירתי, שמחה ועידוד – בכל עת, לא רק כשנוחתת עלינו ההשראה


היא לימדה אותנו שאפשר לשמח את עצמנו, או חלקים מהבית שלנו או מהאוטו – בשימוש בזמן וכסף מועטים,


שאין באמת צורך ב"שיפוץ" רב רושם,


ושכל דבר קטן כזה, מצטרף לחיים של יצירתיות ושמחה, או "רווחה" כמו שאנחנו קוראים לזה פיבוט.


המלחמה השאירה רבים מאיתנו מרוקנים ממשאבים; כל הכוחות; היצירתיות, העידוד והתקווה נדרשו כדי לצלוח את הימים הללו,


הרבה מאיתנו מהווים, בימים של שגרה ובמיוחד בזמני מצוקה - גנרטורים של כוחות ועידוד עבור אחרים,


ולעיתים יוצא שבהסתיים תקופת החירום או המצב שדרש מאיתנו תפקוד רצוף תוך מתח ולחץ, אנחנו מרגישים ומרגישות ששוטף אותנו גל של תשישות פיזית, מנטלית ורוחנית.

השבוע הגעתי למקום חדש שהתחלתי ללוות, מקום שהוא בית לאוטיסטים ולצוותים המטפלים בהם.


גל של אלימות ורוח רעה פקד את המקום הזה ואת אנשיו בעת המלחמה, ובסערה הזו, התחלנו לעסוק בניקוי מה שמיותר ומפריע ובנייה של מה שעוזר משמח ומועיל.


אחד האתגרים, בראשית הדרך עם פיבוט, הוא להבין בכל מקום פיזי, כל רגע ביום, כל שיחה ופעילות – הם חלק מהשלם של היומיום, וכל חלק כזה הוא מקום נפלא להתחיל בו.


להתחיל מה?


ליצור סביבה שמעודדת רווחה, שמחה וזרימה טובה של אנשים במרחב היום.


וכך יצא שבאמצע היום, הייתה לשותפי למסע פגישה במשרד שאני לא נדרשתי בה, אז הלכתי לשירותים בדירה ליד,


קיבלתי את המפתח לשירותי הצוות, ונכנסתי אליהם.


השירותים היו נקיים מאד ומרווחים, הכל היה שלם ותקין, וזהו.


כשיצאתי מהשירותים, ניגשתי אל מנהלת הדירה ורכזת הפנאי שישבו בדירה, ואמרתי שאני חושבת שאפשר לשמח את השירותים ממש בכמה אביזרים קטנים;


נגיד לשים בהם אמצעי ניקוי, ומשהו לריח טוב, ומדף קטן עם קישוט, ומקום לחומרי הגיינה ועוד נייר טואלט, ואולי כמה משפטי עידוד ליושבת בשירותים.


או איזה טפט משמח.


וגם כשיוצאים – סבון, נייר ידיים ומראה למי שרוחצת ידיים.


הנשים שפניתי אליהן התבוננו בי במבט משתאה, מי מתעסקת בשירותים קטנים בזמן כל כך נטול משאבים?


מי? אני!


הרבה פעמים שואלים אותי "מאיפה מתחילים?" בים כל כך גדול של מצוקה, מה הדבר הראשון, מה המקום הראשון שבו מתחילים לטפל.


אז השירותים של הצוות,


כי הצוות המטפל חשוב, כי בכל פעם שהן ייכנסו לשירותים הן יראו שהן יקרות וחשובות,


יעלה להן חיוך על הפנים,


והן יזכרו שרווחה זה לכולן וכולם,


גם ובמיוחד בשבילן.


שבת שלום, זכרו לשמח את עצמכם ועצמכן🌸


בתמונה: שירותים שמחים, הצעת הגשה😀



 
 
 

Comments


  • Facebook

מרכז  ומשרדי PIVOT - קיבוץ עין השופט 1923700

טל. Office@pivot.org.il   |  050-5680860

מעבר לשיחת וואטספ
bottom of page