הכשרה לעבודה קלינית לפי מערכת PIVOT

 

PIVOT - היא מערכת שלמה (Total System) לקידום רווחה (Wellbeing) והשתתפות לאנשים בתפקוד נמוך

 

פיבוט בע"מ היא חברה המוקדשת לקידום בריאות וליצירת רווחה ואיכות חיים אצל בני אדם ובפרט אצל אנשים בתפקוד נמוך ומצבי פגיעות ושותפי הטיפול שלהם - בכל סביבה בה הם חיים ושוהים.

 

פיבוט בע"מ מתאימה מערכות PIVOT למסגרות טיפוליות, אשפוזיות ושיקומיות – לפי צורכיהן המשתנים, ובהתאם לאתגרים הייחודיים העומדים בפניהן.

תפקידה של המערכת הוא לעזור לאנשים במצבי פגיעות שונים כמו: נכויות, לקויות התפתחותיות, מחלות וקשיים - להיות ברווחה ולתפקד באופן מיטבי בהתאם ליכולותיהם.

רווחה מוגדרת כתחושת נעימות ונוחות, הימנעות מכאב והתאמה בין משאבים לדרישות (Dodge et al., 2012) והיא תנאי הכרחי לתפקוד מיטבי של בני אדם.

רק לאחר שמושגת רווחה, מפסיקות התנהגויות פוגעניות של האדם כלפי עצמו וסביבתו, ואז נשאף לסייע לאדם לתפקד באופן המאפשר לו יציבות לאורך זמן.

 

בתחילת דרכה פותחה מערכת PIVOT במיוחד עבור אנשי מקצוע המטפלים באנשים בעלי יכולת תפקודית ותקשורתית נמוכה השוהים במסגרות מוסדיות. ייחודה של המערכת היא בכך שבאמצעותה ניתן לסייע בטיפול באנשים שאינם יודעים לדבר, לתקשר ולדווח אודות עצמם. בעזרת המערכת, ניתן לפתור בעיות קשות ומורכבות כמו: פגיעה של אנשים בעצמם ובסביבתם, התנהגויות לא מתאימות, מלכלכות, מסוכנות או מפריעות; ולתת מענה לצרכים כך שמלכתחילה נמנעות אותן התפרצויות והתנהגויות המצריכות הפעלת ריסון או קשירה.

 

מערכת PIVOT היא מערכת אקולוגית אשר נותנת מענה אינטגרטיבי לכל ההיבטים הנוגעים לחיי האדם:

 תקשורת - אמצעי תקשורת ייחודיים ומונגשים, העסקה - עיסוקים ופעילויות המותאמים לכל סוגי היכולות, כולל הבסיסיות ביותר, החזקה רגשית – באמצעים לא מילוליים המתאימים במיוחד לאוכלוסייה זו, מתן מענה לצרכים בסיסיים וניהול סדר יום – המותאמים לאנשים שאינם מסוגלים לתקשר בדרכים רגילות.

 

 

בתרבות המתייגת אנשים עם צרכים מיוחדים כ"חלשים", "פגיעים"  או בתהליך התדרדרות, הגישה שמציעה חברת פיבוט בע"מ טוענת כי לא משנה גילנו ולא משנה אלו אתגרים עומדים בפנינו, כל עוד אנו חיים – זכותנו להיות בנעימות ובנוחות, ולהמשיך להתפתח ולצמוח;  כל עוד אנו חיים, זכותנו לחיות באיכות חיים טובה, בסביבה תומכת/מותאמת, כשצרכינו הבסיסיים מסופקים.  

 

האתגר הגדול בטיפול באנשים בפגיעות הוא שלעיתים הם אינם יכולים לתקשר באופן ברור מהם צורכיהם ומצוקותיהם. הבעות המצוקה שלהם הן גולמיות באופיין, כלומר – קשה להבין מהתנהגותם ומילותיהם מה הם מרגישים ואלו צרכים או מצוקות עולים אצלם. המטפלים מתקשים לתת מענה למצוקה טריוויאלית כמו "אני צמא" או "קר לי" – כאשר המצוקה אינה מובעת באופן ברור ומובחן.

 

פרדיגמת החשיבה ההומאנית עליה מבוססת מערכת PIVOT, מחדדת את הרעיון שטיפול באנשים בכלל, וטיפול באנשים בעלי צרכים מיוחדים בפרט, היא ברית שותפות אנושית לדרך. כל המטפלים וכל מקבלי הטיפול שותפים  למאזן הרווחה היומי ולשאיפה למנוע התפרצויות מצוקה בשל צרכים שאינם מסופקים ( Unmet needs)  מחד ודרישות לא מותאמות ליכולת מאידך. 

 

מערכת PIVOT מאפשרת לאנשי מקצוע לשפר את יעילות ההתערבות ביחס לקידום בריאות ורווחה והשתתפות מקסימאלית של מטופליהם, באמצעים פשוטים ומועילים ובזמן קצר.

 

המערכת מורכבת משני חלקים: א. הכשרה ייחודית – הכוללת למידה ואימון מעשי של הצוותים המטפלים

                                          ב. מוצרים וסביבות תומכות רווחה, המאפשרים שיפור השתתפות לאוכלוסיות מגוונות.

 

.

חלק א'- הכשרה ייחודית

 

זוהי הכשרה קלינית הכוללת תרגילי התנסות, למידה של מושגים מתוך מודל העבודה ותרגולם. מכיוון שהתרגול מתבצע באמצעות תיאורי מקרה שמביאים המשתתפים, בכל מפגש מתורגלים חלק מרכיבי המודל.

 

מטרות ההכשרה:

להכיר ולהתיידד עם תפיסת העולם של PIVOT ויישומה בסביבת העבודה

לתת מענה מהיר ופשוט ליישום – לשיפור השתתפות של המטופלים, בשימוש בכלי PIVOT (או בכל כלי אחר שקיים)

שפה משותפת לכלל הצוות במחלקה

 

 

מבנה ההכשרה:

ההכשרה מותאמת באופן אישי לכל ארגון לפי צרכיו ויכולותיו.

הכשרה מלאה אורך 10 מפגשי למידה של 4 שעות המתקיימים אחת לשבוע\שבועיים.

*במקרים מסוימים ניתן לבצע שינויים בזמנים והיקף הקורס אחרי תאום ובדיקת הצרכים

 

דרישות ההכשרה: 

להשתתף; בתרגילים, בתיאורי המקרה, בהבעת דעה ורגש, בקידום הרווחה  של עצמך כמשתתף.

חובת נוכחות של 90% בקורס.  יתאפשר יום אחד בלבד של היעדרות.

 

 

לפרטים נוספים השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם

 

 

 

 

 

 

 

קורסים למסגרות וארגונים